groen zoeken

 

Bomen…..

We zijn er inmiddels wel achter hoe belangrijk bomen zijn voor mens en dier, voor het klimaat. Iedereen zou vanuit zijn huis in elk geval 3 bomen moeten kunnen zien. Hoe zit dat met jou? Wij hebben uitzicht op een heel park met bomen en zomers op een heel bos, dus wij zitten wel snor.

Als je persoonlijk of met je gezin veel CO2 uitstoot door je eetgedrag, stookgedrag, vakantiegedrag, rijgedrag dan kan je bij diverse instanties die uitstoot compenseren. Er zijn allerlei uitstootmeters die je in kan vullen om zo jouw uitstoot te bekijken…..en of je daar wat in wilt en kunt veranderen. Bomen planten is een van de manieren om dat te compenseren.

Maar wat nog veel makkelijker is……ik weet niet hoe vaak jij een zoekopdracht in vult bij Google, maar er zijn ook GROENE zoekmachines, zoals Ecosia of Zoek groen. Ik heb zelf Ecosia geïnstalleerd op mijn mobiele telefoon en op mijn computer. Ik heb wel gemerkt dat ik op mijn telefoon veel vaker zoek dan op mijn laptop, want daar heb ik nog maar 2 bomen geplant sinds ik het gebruik. (ik weet niet hoe lang) maar op mijn telefoon, die ik als ik dit typ 1,5 jaar gebruik zijn er door mijn zoekgedrag al 14 bomen geplant. Ecosia  is een zoekmachine die 100% van de inkomsten gebruikt voor klimaatacties 🌍
Plant je net zoals ik en meer dan 20miljoen anderen de juiste bomen op de juiste plekken?

Download de Ecosia app voor je telefoon met deze link

of gebruik de link voor je laptop

https://www.ecosia.org/

https://www.zoekgroen.nl/

Je uitstoot compenseren kan o.a. bij Trees for all, bij Climate Stewards kun je  je CO2 uitstoot berekenen en die compenseren.

Groene groet

M.






Reacties

meest gelezen