weet jij hoeveel sterren kleven....


Kijk jij ook graag naar de sterrenhemel bij heldere nacht? Ik vind het wel fijn om op een warme nazomeravond, als we nog lang buiten kunnen zitten op ons fijne plekje bij onze caravan, achterover geleund omhoog te kijken. Van mensen die op plekken geweest zijn waar geen lichtvervuiling is, hoor ik verhalen van een veel indrukwekkender sterrenhemel. Zoals manlief die ooit in een woestijn overnacht heeft in een bedoeïenentent in Israël. Hij was diep onder de indruk.  Hij keek naar zoiets als wat Abraham gezien moet hebben, toen God hem zei dat hij moest proberen de sterren te tellen. Onmogelijk! En zo groot zou zijn nageslacht zijn.

Ik moest daaraan denken toen ik deze puzzel aan het maken was. Een bijna onmogelijk werk, al die sterren……..wat een machtige Hand zit hierachter! Het maakte het puzzelen tot een bijzondere bezigheid. Al puzzelend aanbidden! Een heilig puzzelmoment! Ik had ook steeds het liedje in mijn hoofd wat ik vroeger als kind leerde: Weet je hoeveel sterren kleven. Zo’n lied kan helemaal ver weg verstopt zijn in een laatje, en op zo’n moment zo maar boven komen. En ook nog een ander prachtig sterrenlied: Zie ik sterren aan de hemel staan.  Hij mag nog even een poosje blijven liggen, die puzzel, om in verwondering te blijven.  

Reacties

meest gelezen