4 juli

 


‘moeder V’ stond er op 4 juli in mijn agenda geschreven. De sterfdag van mijn moeder, 31 jaar geleden. Altijd zo’n dag waarop ik stilsta bij haar leven, bij haar ‘mijn moeder’ zijn, bij haar ziekte ALS, waar ik nu mobieltjes en cartridges voor verzamel, haar sterven en alles daar om heen. 14 dagen later is het haar geboortedag, samen met die van Albert. Dat blijft ook altijd een extra bijzondere dag. Maar deze 4e juli ging het allemaal wat anders. Ik heb 'moeder V' veranderd in 'moederS V', want deze dag mocht mijn lieve schoonmoeder ook gaan hemelen. Maandagavond namen we met bijna haar hele gezin afscheid van haar met het zingen van het “Onze Vader” en gebeden. Een bijzonder emotioneel moment. Een monument! Er was vrede in dat kleine kamertje vol met mensen. Vrede met haar sterven, vrede van God! Vandaar deze gedachten van vre(e)de, in dierbare herinneringY

Reacties

Een reactie posten

plaats hier een reactie

meest gelezen