lievelingen


Het is herfst! De tijd voor binnen, voor gezelligheid met kaarsjes aan en warme dekentjes. De tijd voor buiten…genieten van kleurenpracht, kastanjes, noten, fruit en paddenstoelen. Van lopen in de wind, van stampen in de plassen, van uitwaaien aan het strand.

Ik laat me de komende herfstmaand uitdagen tot 1 maand minimaliseren. Een opruimuitdaging. Het idee komt van de website www.moedersminimalisme.nl.

Daar heb ik me al vaker door laten inspireren, maar ik merk ook dat er zo langzamerhand weer van alles ons huis binnenkomt, zonder dat er wat uitgaat. En met mijn stelling: Wat je 1 jaar niet gebruikt hebt kan weg, sjoemel ik wel eens, want dan ga ik dat gauw 1x gebruiken of dragen en dan mag het weer blijven. Dat zijn vaak de dingen waar ik met emotionele lijm aan vast zit. Onlangs las ik, ook bij iemand die minimaliseert: ‘Als je focust op je lievelings items’, kom je er achter dat er veel weg kan. Oktober wordt dus mijn ‘lievelings’maand. Misschien kan er dan elke dag wel meer weg dan 1 ding …… Ik verzamel het voor de kringloop, of zet het te koop op Markplaats of Vinted. Als het maar uit huis verdwijnt. En volgend jaar wordt mei m’n lievelings, maar dan voor ons zomerverblijf.

Eh…..ik ben alvast een beetje begonnen met alle jampotjes die ik verzameld heb. Alleen de lievelings zijn gebleven.

Lieve groet,

M. 

Reacties

meest gelezen