Er is een toekomst vol van HOOP.


Het jaar met mijn thema: “leven met verwachtingsvolle hoop en in hoopvolle verwachting” loopt naar het einde, nog 6 weken te gaan. Ik heb al zo mijn gedachten over een woord of thema voor 2024. Er staan er een paar op m’n lijstje, waarvan er een steeds bij me terugkomt. Ik zie het als teken van Boven, als een bevestiging.

Het afgelopen jaar ging ik regelmatig op zoek op internet naar wat er te vinden is over hoopvolle verwachting of verwachtingsvolle hoop, naar boeken, naar uitspraken, naar kunst. Zo kwam ik In een online puzzelwoordenboek de betekenis Illusie tegen.

Nou, dat vind ik nu net het tegenovergestelde van hoopvolle verwachting.

Een illusie is bij mij meer gezichtsbedrog. Je denkt iets te zien, maar dat is het niet. Of je hebt een idee van de werkelijkheid, en dan is het niet de goede interpretatie daarvan.

Een illusie is misschien iets van valse hoop hebben i.p.v. verwachtingsvol te hopen. Of is dat een desillusie….

“Hoop is nooit vals. Hoop is een keuze. Hoop betekent hopen, zelfs als alles hopeloos is. Als je kiest voor hoop, kunnen er geweldige dingen gebeuren.“

Komt die je bekend voor? Ik las hem in het laatste deel van de bekende serie : De 7 zussen. Ik vind het een prachtige quote. Ik betrek hem graag op God, hopen op de vervulling van zijn  beloften die ik lees in de bijbel. Verwachtingsvol leven in zijn trouw. Ik kies voor die hoop en verwacht geweldige dingen.

Er is een toekomst vol van hoop!

vredevolle groet,

M.


 

Reacties

  1. Prachtig! Die quote, daar heb ik ook op zitten "kauwen"... ik ben benieuwd naar het woord van 2024! Groet, Fokelien

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

plaats hier een reactie

meest gelezen