schaduw

 

Ik geniet van het niet zo warme weer, het zonnetje, maar ook van de regen! Dan ben ik zo blij voor mijn tuintje! Want wat hebben we de vorige maand  warme dagen en droge dagen achter ons liggen. Het was weer een record wat verbroken is.  

Hoe ging het toen met mijn voedseltuintje in die droge dagen? Het viel me mee dat ik niet elke avond met de sproeier in de weer hoefde om de slaphangende sla/kool/biet/andijvie/boonblaadjes te bewateren. Ze bleven er best wel fris uitzien, ondanks de brandende zon en het gebrek aan hemelwater. De potten….ja, die kregen water uit de regenton. De regenton??? Jazeker, die vulden we de hele dag door met water uit de kraan, wat we anders weg zouden laten lopen:


* het koude water voordat het warm wordt om te douchen of af te wassen

* het spoelwater om even je handen af te spoelen

* het water waarmee we de groenten wassen

* het water waarin we de eitjes koken of de pasta of de rijst.

 

Heerlijk water voor de plantjes. Goed voor het milieu. En ook goed voor onze portemonnee, want al dat verbruikte kraanwater moet wel betaald worden. En hoe blij werd ik van een quote uit een van de tuinboeken die ik ondertussen aan het lezen was.

De beste schaduw voor de tuin is de schaduw van de tuinier. Toch fijn dat ik een beste schaduw heb. 😊


Reacties

meest gelezen