Open the eyes of my heart Lord.

We hebben best al wel vaak het Bijbelboek Jesaja gelezen in de 50 jaren van ons huwelijk. Vroeger, met ons gezin, en later samen als we onze maaltijd afsloten met een Bijbellezing. Met mijn bijbelschrijverij (het overschrijven van Bijbelboeken met mijn eigen ‘commentaar’) heb ik Jesaja ook al gehad. En eerlijk gezegd was ik blij dat het klaar was. Ik vond er wel wat mooie stukken inzitten, maar ook hele moeilijke en zoveel…..en wat moet ik daar eigenlijk mee. Nog maar kort geleden mochten we gaan zien, dat je de profetieën in de Bijbel, niet alleen die uit Jesaja, maar ook veel andere, met hele andere ogen kan lezen. Profetieën zoals ze bedoeld zijn. Als iets wat nog moet gaan gebeuren. En dat was echt een reusachtige eyeopener voor ons en nu kunnen we niet wachten om al die Bijbelboeken met profetieën opnieuw en anders te lezen. Niet alleen maar met ons verstand maar in hoopvolle verwachting en met verwachtingsvolle hoop. God is trouw en vervult de beloften die Hij ooit aan zijn volk Israël gegeven heeft. We zien het gebeuren!

Met vredevolle groeten
M.

Reacties

meest gelezen