hoopvolle verwachting

 



Ons voedseltuintje wordt steeds groener. De geplante boompjes en bessenstruiken zijn goed aangeslagen. Het gemaaide gras en wat geplukte smeerwortel heb ik er netjes omheen gelegd, ook om de snackkomkommer en -tomaat, die ik voor moederdag kreeg. Her en der staan wat groenten en kruidenplantjes. Ik drink alweer lekkere muntthee uit eigen tuin. M’n omeletje kan ik verrijken met de nog steeds aanwezige winterpostelein, die trouwens het hele jaar doorgroeit, aangevuld met wat brandneteltopjes, madeliefjes, muur en ander voorradig lekkers rondom ons. De aardappels in de potten laten hun groen zien. De bieten doen het goed, de bonen ook en we kunnen al wat sla oogsten. Niet als hele maaltijd, maar wel een lekker hapje voor bij de lunch op het broodje kaas. Het is echt genieten. De bak met Italiaanse kruiden is een lust voor het oog. De eetbare bloemen in pot maken me heel nieuwsgierig. Vandaag bezocht ik de tuin van ‘eetbaargoed’, een klein endje fietsen om de hoek, daar nam ik een reuzenbieslook mee. Ik ben benieuwd. Een vaste plant waar je lang van kan oogsten. Ook de gekregen framboos is een blijvertje, hij staat in een grote pot, want overal in ons tuintje frambozenplanten is ook weer zo wat.

En als we de bloempjes in de aardbeiplantjes mogen geloven, dan wordt dat een heerlijke zomer met beschuit met zuivelspread met aardbei. Net een taartje, maar dan gezonder. Maar wat me nou heel verwachtingsvol maakt…….die 3 bloempjes in het pruimenboompje. Zou daar nou echt een pruimpje uitkomen? We zijn benieuwd en zijn in hoopvolle verwachting.

Reacties

meest gelezen