Geen musje zal vallen.....

 

In de bijna 50 jaren van ons huwelijk hebben we altijd de gewoonte gehad na de maaltijd een stukje uit de bijbel te lezen. Toen de kinderen klein waren uit allerlei kleuter-en kinderbijbels. En zo af en toe pakten we niet de bijbel maar een klein boekje met foto’s en daarbij een tekst. Een van de kinderen mocht dan een plaatje uitkiezen en de tekst voorlezen. Een van de favorieten was deze:

Worden niet twee mussen te koop aangeboden voor een duit? En niet een daarvan zal ter aarde vallen zonder uw Vader.  Mattheus 10:31

Of het nou was omdat het de kortste tekst in het boekje was, of vanwege het plaatje van de mussen. Of vanwege de tekst zelf, dat weet ik niet meer. Misschien weet kindlief het nog. De tekst kwam weer even bij me binnen tijdens een aquarelschilderles van 2 mussen. Schilderen met een ‘bezielde gedachte’ dus. Misschien kwam het ook nog extra bij me binnen omdat er diezelfde dag 2 musjes ons nestkastje aan het uitproberen waren als toekomstige woning. Er waren ook al meesjes bij geweest, dus is het even afwachten wie de definitieve bewoners gaan worden.

Voor mij is het een hoopvolle gedachte, dat als God al zo voor de natuur zorgt, die uit al z’n groene voegen barst en allerlei moois in kleur laat zien. Waarin de vogels hun hoogste lied zingen, ik ook een van Zijn schepselen mag zijn waar Hij voor zorgt!

Geen musje zal vallen…….

Reacties

meest gelezen